Bananpaj

Hej bananälskare!
Här är recept på två bananpajer. Vi har inte prövat men det stod att den var väldigt god! Som otur så har jag ett ganska dåligt förhållande till just banan för jag gjorde en egen 'bananhårmask' och hade i håret förut. Det luktade spya och jag höll på att kräkas S:

Recept 1
Du behöver:

*ekologiska Bananer
*2 dl socker
*4 dl mjöl
*smör/margarin halv fruset.


Gör i ordning bananen som du vill ha den i pajen. Lägg den i botten på en form.
Blanda socker o mjöl i en bunke.
Strö så mycket mjöl/socker blandning som behövs över bananerna.
Ta fram det frusta smöret och en osthyvel.
Hyvla av smöret och lägg det som ett täcke över pajens andra ingredienser. 1 till 1½ lager smör ca skall täcka hela pajen.
Sedan in i ugnen på ca 175 grader beroende på ugn, tills den blivit gyllen brun ovanpå.
Då är han färdig att tas ut.

Recept 2

Bananchoklad paj!
Pajskal:

3 dl mjöl
2 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
150 g smält smör
1 ägg

OBS! Förgräddas ej!

Fyllning:

2-3 skivade ekologiska Bananer
400 g schweizernöt

175 grader ca 35 min. Servera med vaniljglass!

Lycka Till bananvänner!


'
ojdå det satt en unge i bananen!'


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja ellehur ! :d

2010-02-16 @ 10:44:31
Postat av: e.......eh........eh..........ehe'

håhå :3 det måste vi testa! :'D

O visa våra åwzum lovers! <333 ;3

2010-02-16 @ 10:45:15
Postat av: Anonym

Jag & Mr Banana har ett mycket bra förhållande host :d

2010-02-16 @ 10:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0